wtorek, 2 kwietnia 2013

Kawa Coffea

Ostatnio miałam przyjemność przetestować kawy ze sklepu Coffea. Otrzymałam kilka opakowań kaw ziarnistych z różnych stron świata, które należą do gatunku Arabica. Jako, że kawę uwielbiam pod każdą postacią, zaparzyłam je na kilka sposobów: z kawiarki, z ekspresu czy tradycyjnie po turecku.

Najbardziej przypadła mi do gustu kawa z Kolumbii - Arabica Excelso. Jest bardzo aromatyczna, jednocześnie niezbyt kwaśna, czyli właśnie taka, jak lubię. Dzięki niskiej kwasowości bardzo dobrze smakuje w formie espresso. 

Pozostałe kawy Arabica Mocha i Arabica Santos również mają intensywny, głęboki, bardzo przyjemny aromat. Kawa z Brazylii - Arabica Santos odznacza się jednak nieco łagodniejszym smakiem i jest całkowicie pozbawiona goryczki. Doskonale sprawdzi się zarówno zaparzona w ekspresie jak i po turecku. Najmocniejsza jest według mnie kawa z Etiopii - Arabica Mocha, jej napar wykorzystałam m.in. do babki kawowej, na którą przepis pojawi się za jakiś czas na blogu.

Sklep oferuje również kawy z innych stron świata takich, jak Indie, Kenia, Kostaryka, Tanzania, Honduras czy Gwatemala. Dostępne są opakowania 1kg i 250g, wszystkie kawy są ziarniste. Polecam zakup takiej kawy, bo czy może być coś lepszego niż jej smak i zapach tuż po zmieleniu?

3 komentarze:

Cieszę, że tutaj jesteś :) Podziel się swoją opinią!
Anonimie podpisz się proszę chociaż imieniem :)