poniedziałek, 3 marca 2014

Domowe burgery

Zamiast kupować fast foody w barach szybkiej obsługi lepiej od czasu do czasu przygotować sobie frytki czy burgera w domu, mamy wówczas pewność, że składniki są świeże, jeśli smażone to na świeżym oleju, no i na pewno nie zawierają w sobie całej tablicy Mendelejewa ;) Ja ostatnio przygotowałam takie hamburgery, ponieważ zostało mi kilka kotletów mielonych z poprzedniego dnia. Były przepyszne, mąż już domaga się powtórki :)

Składniki na 4 sztuki:
  • 4 bułki (u mnie orkiszowe)
  • 4 kotlety mielone (u mnie z indyka)
  • 4 plastry sera żółtego
  • 4 liście sałaty
  • 2 pomidory
  • kawałek świeżego ogórka lub ogórki konserwowe
  • ketchup
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 ząbki czosnku

Przygotowanie:

Warzywa umyć i osuszyć.

Ogórka i pomidory pokroić w plasterki.

Majonez, jogurt i czosnek zmiksować w blenderze.

Kotlety podgrzać w piekarniku (ok 5 minut w 200 stopniach z termoobiegiem).

Po tym czasie przez chwilę podgrzać w piekarniku przekrojone na pół bułki (przed włożeniem do piekarnika posmarować spody ketchupem i położyć po plasterku sera).

Gdy bułki i kotlety są już ciepłe, górne części bułek posmarować sosem czosnkowym, na spody nałożyć pozostałe składniki i połączyć obie części. 

Smacznego

Kuchnia Ameryki PółnocnejKuchnia Ameryki Północnej

4 komentarze:

  1. Domowe hamburgery pyszne i zdrowe, zwłaszcza z lekkim indykiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak nic ich nie zastąpi. :) Mnie ja czasem najdzie robię mięsko tylko z solą, pieprzem i natką pietruszki oraz z czosnkiem. Bez jaja i innych dodatków sprawdza się znakomicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie burgery są przepyszne! nie wyobrażam sobie zamienić ich na takie kupowane w jakiejś budce albo fast-foofowej sieciówce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepadam za domowymi fast - foodami :) Ten burger wygląda bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę, że tutaj jesteś :) Podziel się swoją opinią!
Anonimie podpisz się proszę chociaż imieniem :)